Caută în blog

Somnul nu este opțional

Miercuri 14 iunie, am participat la conferința Ai grijă de somnul copilului tău, susținută de Dr. Mihaela Oroș, coordonator al Centrului de Somnologie Pediatrică Regina Maria.



Am aflat lucruri foarte interesante și am fost foarte impresionată de prestația și prestanța doamnei doctor. Mă voi opri puțin aici, căci trebuie să menționez blândețea și modestia doamnei dr. Oros. Îi lipsesc cu desăvârșire autosuficiența și aroganța cu care, din păcate, mulți specialiști își tratează auditoriul. A fost o întâlnire foarte relaxată, de la care am plecat cu mai multe răspunsuri.

Am selectat pentru voi câteva din cele mai importante informații pe care le-am aflat:




Care sunt obiceiurile care afectează calitatea somnului?

  • Ore de somn neregulate
  • Suprastimularea senzorială
  • Folosirea dispozitivelor electronice prea aproape de ora de culcare. 
  • Rezolvarea temelor seara târziu. 
  • Practicarea exercitilor fizice prea aproape de ora de culcare
  • Consumul de stimulente (cofeină, energizante) dupa-amiaza târziu sau seara
Fiecare persoană are nevoie de un anumit numar de ore de somn pentru a-și îndeplini sarcinile din timpul zilei. Necesarul de somn variază de la o persoană la alta, iar copiii și adolescenții au nevoie de mai multe ore de somn decât adulții, deoarece în timpul somnului se secretă hormoni de creștere.

Ce ar trebui să facem pentru a ajuta copiii să doarmă mai bine?

  • Să stabilim o rutină de somn: aproximativ aceeași oră de culcare în fiecare seară, precedată de un ritual, care să-l obișnuiască pe copil să facă trecerea de la activitățile de peste zi, la o stare de relaxare. Baia, îmbrăcatul pijamelelor, povestea, animăluțul preferat pot face parte din rutina de somn
  • Ar fi bine să nu folosim patul pentru mai multe activități. Acest lucru poate crea confuzie.
  • Să oferim confortul emoțional necesar copiilor pe parcursul zilei

Noi am aplicat ceea ce am aflat la conferință și am avut succes total.
Voi aveți sau ați avut probleme legate de somn? Cum le-ați rezolvat?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină