Caută în blog

3 evenimente de la care nu trebuie să lipsești de Ziua Iei

M-am îndrăgostit iremediabil de ie într-o zi de mai, acum 7 ani. O ie cu poale (un fel de rochie), veche, primită cadou de la una dintre cele mai puternice și frumoase femei pe care le cunosc.
Ia asta cu poale, cusută de mâinile cine știe cărei bunici, cu un albastru nemaivăzut și paiete, nu putea fi decât o rochie de mireasă. Rochia mea de mireasă!



Pentru unii, alegerea noastră a părut ciudată. Mai ales că pe vremea aceea nu era cool încă să te îmbraci în costum popular. Ba chiar ni s-a reproșat că am avut o nuntă de țărani. Noi am luat-o ca pe un compliment, căci a fost una dintre cele mai frumoase petreceri la care am fost vreodată 😊.
Ce ne-a bucurat foarte tare este că (aproape) toată lumea a purtat ie la nunta noastră. Chiar și bebelușii. 😊
A fost o zi de poveste, pe care ne-o amintim cu drag la aniversare, dar și de Ziua Iei, pe 24 iunie.
O ocazie foarte potrivită să îmbrac din nou rochia de mireasă.


Mă bucur mult că oamenii rezonează din ce în ce mai mult cu frumusețea straielor populare și, că în fiecare an, începând cu 2013, de Ziua Iei au loc multe evenimente care sărbătoresc această capodoperă. Acest lucru a fost posibil datorită comunității La Blouse Roumaine.

Vă recomand trei evenimente, de la care nu ar trebui să lipsiți:

Vernisaj Expo Cristina Nichituș Roncea și Ziua Iei pentru Mămici

Cristina este o artistă pe care o apreciez foarte mult și de care mă leagă, printre altele, dragostea de ie.
Cristina Nichituș Roncea este autoarea proeictului Alăptarea e iubire (în care apare și rochia mea de mireasă 😊) și, deloc întâmplător, de Ziua Iei, va lansa un nou proiect:  "București, de ce îl iubești. Foto-interviuri"

Vernisajul va începe la ora 17:00, cu un scurt video-documentar cu personalităţile participante la proiect. Invitaţi de seamă vor vorbi despre experienţele lor bucureştene, după care va urma un concert al trio-ului de muzică irlandeză “Galateea”. Pentru că evenimentul are loc chiar de Ziua Iei, va avea loc şi o sesiune specială de fotografii pentru mame şi copii în ii. La final, prin tragere la sorţi de către un copilaş, o mămică participant va primi cadou un aparat foto compact.

Ziua Iei la Muzeul Oalelor de Pisc

Prietenii noștri de la Piscu, Virgil și Adriana Scripcariu, organizează pe minunatul lor tăpșan un eveniment minunat. Pe lângă toate minunățiile pe care le-au făcut deja (manualele de patrimoniu, atelierele de olărit, școala de la Piscu), acum construiesc Muzeul Oalelor de Pisc.
Se vor expune ii (din colecția Adrianei, colecție din care face parte și rochia mea de mireasă), se vor face ateliere pentru copii, muzică, teatru, târg, lansare de carte și câte și mai câte.
Un eveniment care n-ar trebui ratat.



Primăria Capitalei și creart te așteaptă la cea de-a treia ediție a Festivalului Iei, în Parcul Circului!
Între 23 și 25 iunie celebrăm IA și folclorul reinterpretat prin ateliere creative, studiouri foto – modern și tradițional, expoziții de ii și accesorii, colțuri de make-up și hairstyling, toate într-un decor autentic românesc. Programul este disponibil aici.



2 comentarii:

  1. E excelent că la tine nu a fost vorba doar despre *viziune*, ci despre o pasiune pentru ie. Nu e ceva pentru popularitate, ci ceva din tine, instinctiv. Și eu am colecție de ii, din clipa în care am descoperit una mov :-) ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că împîrtășim aceeași pasiune. Poate facem ceva în sensul ăsta :)

      Ștergere

Totalul afișărilor de pagină