Caută în blog

Inteligența emoțională este mai importantă decât IQ-ul?

Până acum ceva vreme, habar nu aveam că există "inteligență emoțională". Mă rog, intuiam eu ceva că, na! am făcut o facultate care m-a învățat să lucrez cu emoțiile, dar nu m-am gândit, până la un moment dat (mai exact până la momentul în care am devenit mamă) că inteligența emoțională poate fi, uneori, mai importantă decât IQ-ul (sau inteligența academică, pură).

sursa foto

Ce este inteligența emoțională?


S-a discutat mult pe această temă, începând din anul 1983 până în zilele noastre. Din câte am reușit eu să aflu, inteligența emoțională se referă la capacitatea de înțelege și gestiona propriile emoții, dar și de a înțelege emoțiile altora și de (re)acționa în funcție de ele.
Inteligența emoțională este înnăscută, dar ea poate fi cultivată ca, după părerea mea, toate însușirile umane.

Inteligența emoțională este mai importantă decât IQ-ul?


Poate că da. Nu m-am convins încă. Știu doar că inteligența emoționala înseamnă mai mult decât "emoție". Înseamnă conștientizare, capacitate de autoreglare, empatie, abilități sociale.
Toate acestea nu pot decât înnobila inteligența academică (IQ-ul).
Cunoașterea, fără capacitatea de a aplica ceea ce știi la momentul potrivit, este doar... maculatură.

Cred că inteligența emoțională și IQ-ul sunt complementare și pot fi antrenate în permanență, astfel încât noi să putem deveni cea mai bună variantă a noastră.

Dr. Laura Markham explică în acest scurt video, mult mai bine decât aș putea-o face eu vreodată, ce înseamnă inteligență emoțională.




Pe Dr. Laura Markham o puteți vedea în persoană la conferința pe are o va susține pe 13 mai, la Rin Grand Hotel. Găsiți mai multe detalii despre program și bilete aici.


Voi fi și eu acolo, la ambele conferințe, și vă voi povesti și vouă ce s-a întâmplat și, mai ales, ce s-a discutat 😉.

Până atunci, însă, voi ce credeți? Este inteligența emoțională mai important decât IQ-ul?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină