Caută în blog

Cum și de ce este important să îți îngrijești propriile emoții

Pe mine maternitatea m-a schimbat foarte mult...
A venit peste mine ca un tsunami și, abia la al 3-lea copil, pot spune că am ajuns pe un teren stabil, am înțeles cum și de ce este important să îți îngrijești propriile emoții.

Din păcate, copil fiind, nu am fost învățată să îmi recunosc și validez emoțiile (și cred că foarte puțini din generația mea au fost învățați să o facă). Nu aveam voie să mă manifest: nici să mă bucur prea tare, nici să plâng, iar despre crize de furie, nici nu putea fi vorba...
Am recuperat în adolescență, însă nu neapărat la modul constructiv. Din fericire pentru mine, trupa de teatru a liceului a fost salvarea mea. Apoi facultatea și, în final, profesia, al cărei instrument de bază este... emoția. :)

De când sunt mamă, am învățat că emoțiile sunt multe și foarte nuanțate. Experimentez, alături de copii, emoții noi. 

sursa foto
Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le putem face pentru noi și pentru copiii noștri, este să învățăm să ne recunoaștem emoțiile.
Cred că acesta este primul pas spre o dezvoltare emoțională echilibrată sau spre reechilibrare. Cred că e important să recunoaștem că nu suntem perfecți și nu e nimic în neregulă cu asta.
Traseul pe care îl avem de parcurs ca părinți, este foarte solicitant, dar depășind obstacolele devenim mai puternici, mai deștepți și mai prezenți.
Eu încerc să îmi tratez emoțiile cu respect. Chiar și pe cele negative. Să aflu de unde și de ce vin și cum pot să le îmblânzesc. Ceea ce nu e tocmai ușor, și adesea este nevoie de ajutor.
Mi-am dat seama că sunt lucruri pe care nu le pot face singură și încerc să nu mă mai învinovățesc pentru asta. E firesc să nu le pot face. Și este la fel de firesc să cer ajutor, atunci când am nevoie de el. Și de când cer ajutor, lucrurile s-au mai relaxat. Eu am devenit mai conștientă de sentimentele mele și ale celor din jur.

Mă străduiesc să le traduc copiilor în cuvinte felul în care mă simt și îi rog și pe ei să facă același lucru, atunci când este posibil. Exersăm împreună empatia și cred că acest exercițiu este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le putem face pentru a (re)aduce armonia în familie.

Eu am crescut fără frați și, descopăr acum, în copiii mei, sentimente pe care eu nu le cunosc. Mă fascinează relația dintre ei și felul diferit în care se raportează la noi, părinții.

Unul dintre autorii de parenting cu care eu am rezonat din prima clipă (sau de la primele rânduri), este Laura Markham. Abordarea ei mi s-a părut echilibrată și... firească! Nu pune nicio clipă presiunea perfecțiunii asupra părinților, ceea ce pe mine m-a ajutat foarte mult. 

Laura Markham vine a din nou la București, pe 13 mai, la Rin Grand Hotel și, de această dată, voi fi și eu în sală!
Temele conferințelor sunt "Cum să devii un părinte blând" și "Cum să crești un copil inteligent emoțional". Mai multe detalii despre program și înscrieri puteți găsi aici


Aștept cu nerăbdare evenimentul (despre care o să vă povestesc, firește!) și sunt curioasă ce părere aveți voi despre Laura Markham, în cazul în care ați făcut cunoștință cu ea :)...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină