Caută în blog

Crumble de prune, desertul toamnei

Am o love&hate relationship cu toamna... Îmi place toamna târzie, cu soarele ei blând și culorile ei calde, aroma de dovleac și de... crumble de prune. Nu-mi place frigul și nu-mi plac nici ploile reci și lungi. Sau îmi plac, dacă nu trebuie să ies din casă și pot citi o carte frumoasă și bea o cafea în liniște (ceea ce nu prea se mai întâmplă de la o vreme... :)


Prima oară am mâncat un crumble (de mere), la prietena mea, Cristina, după rețeta lui Jamie (pe care îl admir foarte mult). Mi s-a părut desertul perfect: texturi diferite, arome deosebite și... simplitate. Simplitatea aceea a... perfecțiunii.
Despre crumble de prune am aflat dintr-un grup de mămici și mi-am spus că trebuie neapărat să îl încerc, mai ales că aveam toate ingredientele în casă. Am căutat o rețetă, am găsit-o pe aceasta, și am modificat-o puțin, astfel încât a ajuns așa:

          Ingrediente pentru umplutură:
  • prune dulci și aromate (cât să umple vasul de yena oval, spălate, curățate și tăiate în patru)
  • 2-3 linguri de zahăr brun (poate fi și mai puțin sau deloc, căci se va a amesteca cu prunele. Eu am pus puțin zahăr vanilat adevărat, adică cu bobițe de vanilie :P)
  • jumătate linguriță de sare (neiodată, desigur ;)
  • Rețeta originală conținea și 2 linguri de amidon (ca să se lege compoziția). Eu nu numai că le-am omis, dar nici măcar nu le-am înlocuit cu 2 linguri de făină, așa cum ar fi trebuit. Cu toate acestea, compoziția s-a legat și chiar dacă nu s-ar fi legat, nu m-ar fi deranjat absolut deloc ;)

    Ingrediente crumble:
  • 70 g fulgi de ovăz (am auzit că se pot înlocui cu biscuiți, dar nu am încercat)
  • 70 g făină
    (pentru că nu am cântar de bucătărie, am pus o ceașcă de fulgi și o ceașcă de făină)
  • 40 g zahăr (sau mai puțin...)
  • 70 g unt rece, tăiat cuburi (am pus ochiometric)
           Mod de preparare:
  1. Se așează prunele în vasul de yena/tavă, se amestecă cu zahărul și sarea
  2. Fulgii, făina și zahărul se mixează în robot, apoi se adaugă untul și se mai mixează puțin, până se formează mici cocoloașe.
  3. Se presară crumble-ul peste prune
  4. Se dă la cuptorul preîncălzit (190 grade) 35-40 minute sau până când crusta prinde o culoare aurie. Eu cred că am ținut prăjitura la cuptor mai puțin până s-a aurit, dar nu sunt prea sigură, pentru că mai făceam și alte chestii și am pierdut puțin noțiunea timpului....
  5. Se savurează cu o cafea sau o cupă de înghețată de vanilie (preferabil făcută în casă).
În mod bizar, lui Gheorghe (3,5 ani) nu i-a plăcut prăjitura, lui Mihail (5,10 ani) da. De obicei e invers, Mihail este cel pretențios. Noi, adulții, ne-am bucurat de fiecare firimitură.
Prăjitura vostră preferată de toamnă, care este?  

Un comentariu:

Totalul afișărilor de pagină