Caută în blog

Grădina din balcon

Vă mărturisesc că sunt o ucigaşă de plante. Am ucis cu bestialitate mai multe reprezentante ale acestui regn. Am reuşit să ucid chiar şi un brad în ghiveci... M-am simţit ultimul om, recunosc.
Vestea bună este că încet-încet mă responsabilizez. Bine, mă ajută soţul şi copiii cu un "kindly reminder":
-Mai uzi şi tu florile alea?
Din fericire pentru plante, Mihail (4 ani şi jumătate) e mai responsabil:
-Mami, pot să ud florile?


Nu mă înţelegeţi greşit, îmi plac foarte mult florile! Visez la propria mea grădină: o parte cu flori, o parte cu legume şi arbuşti. Fotografiez flori pe unde mă duc, iar perioada asta a anului este preferata mea, pentru că a înflorit liliacul!

Anul trecut mi-am propus să-mi fac o mini grădină în balcon. Am destul spaţiu, lumină (e un balcon de bloc care nu a fost închis). Am reuşit să pun doar nişte jardiniere cu mărar, pătrunjel şi ardei iuţi, de care m-am bucurat.
Cel mai rău îmi pare că am pierdurt rozmarinul (pe ăsta mi l-a ucis vecina, care a uitat de el cât am fost plecaţi), pe care m-am chinuit foarte mult să-l prind şi visam la ziua când îl voi planta în grădina de la ţară şi se va transforma într-o tufă aromată....
Pe scurt, cam asta este povestea mea cu planele de apartament.



Anul acesta, prietena Andreea mi-a dăruit două răsaduri de roşii cherry. Am fost atât de fericită! Le-am crescut bine şi le-am trimis în gărdina mamei mele, lângă Bucureşti. Mi-a fost frică să nu le pierd dacă vom pleca în vacanţă. Aşa că o să ă mai dau veşti despre ele!



Mai am o mimosa pudica, care se încăpăţânează să supravieţuiască şi să înflorească deja de vreo 3 ani... A făcut şi un pui pe care trebuie să-l mut în alt ghiveci.



Mai am o ceapă verde, încolţită dintr-o ceapă uitată pe balcon, o crăciuniţă care e campioana supravieţurii şi un hibiscus (ucis tot de vecina), dar care a dat un lăstar şi sper că va face din nou florile acelea mari şi frumoase! Am mai dus în grădina mamei narcise pitice, care au înflorit anul ăsta şi îi mai duc o tură de bulbi.






Am prieteni care sunt grădinari mult mai iscusiţi decât mine şi de la care chiar aveţi ce învăţa!
Aflaţi cum şi-a petrecut Andreea lunile martie şi aprilie în gărdină (îi facem chiar astăzi o vizită să-i spunem La Mulţi Ani!) şi ce lucruri minunate a mai făcut Vica în martie şi aprilie, în balconul ei din Antwerp.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină