Caută în blog

Bere de ghimbir făcută în casă

Nu mai îmi amintesc unde și cum am făcut cunoștință cu ghimbirul, dar am rămas profund impresionată de aroma lui proaspătă și... spicy. Bere de ghimbir am băut prima oară de la magazin. Dar când am citit eticheta, mi-a cam stat în gât. Așa că m-am decis să încerc o bere de ghimbir făcută în casă, cu mâinile mele 😊


maia pentru berea de ghimbir
M-a ajutat mult prietena mea, Andreea (Miez), cu articolele ei minunate (de unde am aflat despre beneficiile băuturilor fermentate) și dăruindu-mi cartea The Nourishing Traditions (o adevărată revelație pentru mine).


Și așa, într-o bună zi, am pus bazele unei beri de ghimbir 😊.  După rețeta Andreei, pe care o găsiți în revista VEG, nr.1, vara 2013, la pagina 49.

Mărturisesc a fost una dintre cele mai interesante și satisfăcătoare experiențe culinare de până acum. Am început prin a face maiaua. Nu va pot descrie bucuria cu care am observat că licoarea prinde viață. Când am auzit cum sfârâie, m-am simțit ca şi cum aş fi descoperit apa caldă :)).

Când maiaua a fermentat, m-am apucat de berea propriu zisă. În două-trei zile a fost gata. Apoi, am folosit ca maia o cană de bere din producția precedentă.
Am devenit dependenți de această licoare minunată. E spicy şi răcoroasă. Am încercat şi o varianta cu fructe: am adăugat vişine (din congelator) după ce am tras berea în sticle. A prins o aromă şi o culoare subtilă şi foarte plăcută. Atât de plăcută, încât nu am apucat să-i fac poze :).

Ziua 1
Ziua 3

În plus, această licoare are o mulţime de beneficii pentru sistemul digestiv. Prin fermentare, cantitatea de vitamine şi minerale din ingrediente este mărită considerabil. Bacteriile produse prin acest proces (re)populează tractul intestinal, ajută la digestie (de aceea, aceste băuturi pot fi servite în timpul mesei), ajută la eliminarea eventualilor paraziţi şi a bacteriilor periculoase.
Cu bere de ghimbir se tratează cu succes stările de greaţă (inclusiv pe cele din sarcină), este un ajutor de nădejde pentru sistemul imunitar, în caz de răceală şi chiar şi în cazul altor afecţiuni.

Copiii mei adoră şi procesul de pregătire, la care mă ajută, şi produsul final!
Vă invit să experimentaţi şi voi şi să ne lăsaţi impresiile voastre mai jos, la comentarii :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină