Caută în blog

Fed up! Destul!

sursa foto
Despre faptul că zahărul este supra-numit și moartea albă, am aflat scriind acest articol. M-a șocat să aflu că atunci când mănânci zahăr, în creier se aprinde același beculeț ca atunci când folosești droguri de categorie grea.
Apoi mi-am dat seama că am o problemă. Sunt dependentă de zahăr. Intru în sevraj dacă nu mănânc "ceva dulce". Și asta se vede și se simte în tot organismul...
Mi-aș dori ca cei doi copii ai mei să nu ajungă 'food junkies'. Am încercat să-i țin cît mai departe de otrava dulce, dar.. n-am găsit niciun pic de înțelegere în jur.
"-După ce că nu se uită la desene, nu le dai nici dulciuri? Ai înnebunit? Ați intrat în vreo sectă?"
Când aveau loc aceste conversații, copilul meu avea 1 an și jumătate!

Nu, organismul nu are nevoie de zahăr. Fiecare gram de zahăr supune ficatul și pancreasul la un efort mult prea mare pentru...  nimic. Zahărul (în special cel rafinat) nu conține NICIO substanță nutritivă.
Dar creierul cere. Cere mereu, mai mult, pentru că acum zahărul este prezent în orice aliment, nu numai în dulciuri: în pâine și semipreparate (sub denumirile dextroză, malitol, sirop de malț), băuturile carbogazoase (e valabil și pentru varianta light sau zero. Aspartamul acționează la fel + mai mult cancer), medicamente, siropuri de tuse, antitermice, sos pentru paste, ketchup, muștar, icre...
Lupta e grea. Mi-am propus de multe ori "să mă las de dulciuri", doar m-am lăsat de fumat, nu? Cât de greu poate să fie?
Mult mai greu. Dependența de zahăr este de 8 ori mai puterică decât cea de cocaină...
Dar acum m-am decis. Sper că o dată pentru totdeauna. M-a ajutat un film.
Se numește FED UP și vă invit să-l căutați și să-l vedeți împreună cu toată familia. Apoi împrumutați-l vecinilor, prietenilor, educatorilor, profesorilor, medicilor... dar mai ales părinților.
Gata cu dulciurile. Am zis!

P.s: Informații extrem de utile (despre cum puteți scăpa de dependența de zahăr și multe altele) găsiți și pe pagina de Facebook a filmului.

Lecturi recomandate pe aceeși temă:

Beat Sugar Addiction Now! for Kids: The Cutting-Edge Program That Gets Kids Off Sugar Safely, Easily, and Without Fights and Drama Sugar Blues       The 21-Day Sugar Detox Bust Sugar & Carb Cravings Naturally

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină