Caută în blog

Ce mâncăm și ce dăm copiilor să mănânce? Pe scurt.

De când am copii, aceasta este întrebarea care mă frământă cel mai des. Știu, nu doar despre acest lucru este vorba în viață :), dar îmi dau seama, pe zi ce trece, că este un aspect foarte important.

Scriu acest articol pentru a vă povesti călătoria mea în lumea alimentelor și a dietelor, nu pentru a vă spune că știu cum e bine să mâncați voi și copiii voștri. Nu știu asta. Știu care este cea mai bună soluție pentru familia mea, și mai știu că e bine să fi foarte informat înainte de a lua o decizie.

Înainte de a avea copii nu pot spune că am fost foarte preocupată de alimentație. Am încercat diverse diete, doi ani nu am mâncat carne (doar pește din când în când), iar de când am rămas însărcinată prima oară am început să mă documentez pe marginea acestui subiect.
Colaborarea cu diversificare.ro mi-a intensificat apetitul către cercetare și... am citit, am întrebat, am procesat informația.



Tocmai când încercam să iau o decizie definitivă asupra dietei pe care ar trebui să o urmăm în familie, Andreea mi-a adus această carte: Nourishing Traditions, care a fost o adevărată revelație.

Nourishing Traditions: The Cookbook That Challenges Politically Correct Nutrition and the Diet Dictocrats

Nu există (încă) în limba română, dar este foarte ușor de citit.
Acestă carte m-a ajutat să-mi definitivez decizia. Sunt de părere că, în tot ceea ce facem, calea de mijloc este cea mai bună soluție, iar extremele sunt de evitat. La fel și cu hrana.
Regimul creștin ortodox, cu posturile sale (care nu ar trebui să fie doar regim alimentar, ci ceva mai mult) mi se pare abordarea cea mai echilibrată. Via media, via regia.
Toate lucrările citate în acest articol sunt controversate. Veți găsi păreri pro și contra, dispute pe marginea diverselor subiecte: cu carne sau fără, cu lapte sau fără, crud sau gătit?
Cred că singuri vă puteți răspunde la aceste întrebări, citind cât mai mult.

Eu am tras câteva concluzii, și anume:
  • Cel puțin 50% din alimentele consumate ar trebui să fie în stare crudă
  • NU cumpărăm carne de la supermarket, încercăm să găsim o sursă organică: animale crescute fără vaccinuri, antibiotice, hrănite natural.
  • La fel și laptele, tot din sursă organică. În plus, mai nou, îl bem crud. Nu vom mai bea niciodată lapte pasteurizat și vom evita și celelalte produse lactate obținute prin pasteurizare. Facem iaurt acasă. Chiar și brânză.
  • Ouă doar de la găini crescute liber. Niciodată ouă de găini de baterie. În cel mai rău caz din supermarket, de la raionul bio, ouă al cărăor număr de marcă începe cu zero sau unu.
  • NICIODATĂ margarină și orice produs care conține grăsmi hidrogenate.
  • Niciodată ulei rafinat. Ulei presat la rece. Sau, atunci când prăjim (mai rar)/sotăm, folosim grăsimi care la temperatura camerei sunt solide: palmier, cocos, untură, unt. În cel mai rău caz, ulei extravirgin de măsline obținut prin presare la rece.
  • Cât mai rar alimente din pungă. Dacă se poate deloc. 
  • Cât mai rar, spre deloc dulciuri din comerț. Aici e adevărata bătălie! Explică-i copilului de 3 ani și jumătate că bomboana/ciocolata/înghețata pe care o mănâncă ceilalți copii (în parc, pe stradă etc) și care e ambalată atât de frumos, nu e bună... Explică-le celor care vin  în vizită, bunicilor, mătușilor, prietenilor, vecinilor, cum adică după ce că nu lași copiii la desene, nu-i lași să frece telefonul și nici tableta, acum nu le mai dai nici ouă kinder sau ursuleți barni, și nu, nu ai intrat în nicio sectă și te simți bine cu nervii...
Greu. Dar vom reuși, sunt sigură. Cu perseverență. Vă voi ține la curent, oricum, și voi împărtăși cu voi tot ce găsesc interesant.

Dintre cărțile/blogurile pe care le-am mai citit de-a lungul timpului, și pe care le mai (re)citesc vă recomand:

Diversificare, desigur :)

Lectură plăcută și să-mi spuneți și voi, cum/ce v-ați hotărât să mâncați ? :) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină