Caută în blog

Hortopsomo, turta cu buruieni și poveștile cu Miez ale Andreei

Pe Andreea o cunosc de vreo 10 ani. Ne-a întâlnit pasiunea pentru teatru, care mai apoi ne-a despărțit prin vreo 2000 de km, iar timpul a așezat întâlnirea noastră într-un cufăr. Acest cufăr prețios s-a deschis cu puțin timp în urmă, când deloc întâmplător, desigur, am descoperit un blog despre pâine și alte bucate tradiționale. Mi-a plăcut atât de mult felul în care erau scrise articolele! Nu erau simple rețete, ci povești. Fascinante povești care m-au făcut să revin. Apoi am aflat că în spatele acestui blog este chiar Andreea.
M-am bucurat enorm de reîntâlnirea noastră, întâi virtuală, iar apoi față către față.
Am și gustat din pâinile făcute de Andreea, iar de  atunci... nu mai vreau să mănânc altfel de pâine! Niciodată!

Pâine intermediară cu maia

Tot cu ajutorul Andreei, mai exact pe pagina ei de Facebook, am descoperit noul meu fel de mâncare preferat în acest sezon.
Se numește Hortopsomo în grecește, pâine cu ierburi într-o traducere aproxiamtivă. Rețeta originală o găsiți pe blogul Aglaiei Kremezi, pe care-l puteți răfoi visând la marea albastră a Greciei...

Eu am adaptat puțin rețeta în funcție de ingredientele pe care le-am găsit în piață. Iată turta mea cu buruieni (i-am găsit și nume nou ):



-500 g spanac
-2 legături de untișor
-1 legătură de leurdă
-1 legătură de ștevie
-1 legătură de ceapă verde
-1 legătură de pătrunjel
-1 legătură de mărar
-sare
-400 g mălai
-300 ml apă caldă
-200 ml ulei de măsline 

Ierburile se mărunțesc, se pun într-un vas și se amestecă cu sare. Își vor reduce considerabil volumul, dar nu vă speriați :). Operațiunea se execută manual. Separat, se pregătește un amestec de 100 ml apă caldă cu 200 g mălai și 100 ml ulei. Acest amestec, asemănător terciului, se adaugă peste ierburi și se amestecă totul foarte bine.
În tava cu foaie de copt, peste care s-a stropit puțin ulei, se așează amestecul obținut. Grosimea lui nu ar trebui să depășească 1 cm. Eu am folosit o tavă de inox 25x20 cm în care a totul a încăput perfect. Puteți folosi la fel de bine și un vas termorezistent.
Peste stratul de verdeață, adăugați un strat de amestec format din 200 g mălai, 200 ml apă caldă și 100 ml ulei. Acest strat, va forma o crustă. Acoperiți cu un capac (în rețeta originală apare o folie de aluminiu, dar noi nu folosim acest produs, deoarece aluminiul este foarte toxic pentru organismul uman) și dați la cuptorul preîncălzit timp de 30 de minute, la foc mediu. Apoi luați capacul și mai lăsați 10 minute sau până când mălaiul capătă o tentă aurie.
Se lasă să se răcească și se taie atunci când e călduță, nu fierbinte.

Se poate servi ca fel prinicpal, mic dejun, gustare, alături de o garnitură de orez, iar dacă nu postiți și/sau nu sunteți vegani, asortați turta cu niște iaurt grecesc sau brânză feta.
Vă puteți juca cu proporțiile: mai mult spanac, poate adăugați și urzici, păpădie, frunze de ridichii sau niscai ierburi uitate... 

Mărturisesc că m-am îndrăgostit iremediabil de acest fel de mâncare, pentru că este atât de simplu și incredibil de gustos! L-au mâncat cu mare plăcere și copiii (3 ani și 5 luni, respectiv 1 an), ceea ce, vă spun sincer, nu mă așteptam.

Vă doresc spor la bucătărit și aștept cu nerăbdare impresiile voastre.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină