Caută în blog

A fi sau a nu fi Work at Home Mom

Cred că eu m-am născut "work at home". Nu mi-a plăcut niciodată ideea de a avea zilnic același program. De când mă știu am visat la o meserie liberală: creatoare de modă, scriitoare, jurnalist, cercetător filolog, traducător... iar în timpul liceului, frecventând trupa de teatru, m-am hotărât că vreau să devin actriță.
Ceea ce am și făcut. Am urmat cursurile Facultății de Actorie din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică "I.L. Caragiale" București, am absolvit cu nota maximă și
m-am trezit artist independent.

Freelancer, cum se spune mai nou. Un eufemism pentru șomer, căci în România nu există o lege care să reglementeze acest statut al artistului care este angajat pe proiect (project based, cum ar spune site-urile de anunțuri cu oferte de muncă).

Negăsind loc în teatrele din București și refuzând să mă angajez în provincie pe un salariu de 800 lei, în cel mai fericit caz, am jucat în mai multe proiecte independente, cu mai mult sau mai puțin succes.

După 4 ani de independență, în care nu am avut pauze între proiecte, am rămas însărcinată cu primul copil.
Experiența maternității m-a făcut să privesc viața cu totul diferit. O dată cu nașterea copilului meu s-a născut și mama din mine, care este o persoană foarte diferită de cea diainte :).

După 2 ani și 5 luni de la prima naștere, am născut al doilea copil. Ocazie cu care oamenii 'binevoitori' din jurul meu au concluzionat că m-am retras definitiv din viața socială și artistică.

Nimic mai fals. Diferența dintre înainte și după copii este aceea că prioritățile mele s-au schimbat radical, iar timpul meu (care nu mai e niciodată liber) valorează foarte mult. Și sunt foarte puțin dispusă la negocieri.

Și dacă tot scriu pe acest subiect simt nevoia imperioasă  de a răspunde unei întrebări pe care am auzit-o de nenumărate ori, de la persoane foarte diferite, întrebare care mi se pare impertinentă și lipsită de orice fel de respect:
"-Mai faci și altceva în afară de stat cu copiii?"
Ca și cum a sta cu copiii ar însemna că stau toată ziua în pat sau în parc, mănânc bomboane și mă uit la televizor...
Da, fac și altceva în afară de "stat" cu copiii. Sunt Social Media Mother pentru Diversificare.ro, project manager Work at Home Moms România, lucrez la inițerea propriei mele afaceri, am acest blog, merg din când în când la audiții... și cam atât. Nu am bonă și nici bunici care să mă ajute la "stat".

Faptul că am ales să port eu grja copiilor mei nu mă face mai bună decât mamele care merg la birou. Pur și simplu așa simt că este cel mai bine și cel mai productiv pentru famila noastră. Nu am acumulat frustrări și nu îmi doresc altceva decât am acum. Poate doar puțin timp cu adevărat liber :P...

bannermare

Acest articol, face parte din Flashmob-ul online organizat de Work at Home Moms România, organizație care reprezintă și susține mamele ca mine. Vă invit să faceți o vizită virtuală și celorlalate mămici participante la eveniment:

Maria Pruteanu 


Ana Baias 


Joe Popov 


Oana Mihaela Constantinescu 


Valentina Roman 


Andreea Sfarlea 


Liliana Hamurar


Alexandra Pintea Varnava 


Ana Maria Mitrus 


Cristina Ropotan 


Livia Caciuloiu


Diana Gamulescu 


Ioana Oancea 

Catalina Chingaru 


Ramona Rac-Hristov 


Mona Turcitu


Madalina Voicu


Sorina Butcu


Anca Balaban


Celena Iordanescu

2 comentarii:

  1. Cred ca toate mamele isi doresc sa lucreze de acasa, doar ca putine sunt cele care au curajul sa incerce atat timp cat au un job care le asigura o sursa de venit constanta si sigura (nu fac nici eu exceptie)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că fiecare mamă știe exact ce e mai bine pentru familia ei :). Mulțumesc pentru vizită!

      Ștergere

Totalul afișărilor de pagină